čtvrtek 8. prosince 2016

Jak zkrotit vysoký cholesterol bez léku - článek obsahuje video s odborným pohledem

Mít zvýšený cholesterol není žádná tragédie. Naopak. Současné hodnoty jsou úmyslně nižší, proto prášek na cholesterol užívá kdekdo. Léky nazývané „statiny“ jsou nejpředpisovanějšími prášky v historii humánní medicíny. V roce 2007 činil celosvětový obrat z jejich prodeje 33 miliard dolarů. Bohužel je velkým omylem, že vás léky na cholesterol ochrání před mrtvicí či infarktem. Jejich užíváním jste zbytečně vystavení riziku, které s braním statinů souvisí. Toto riziko může zahrnovat prudké bolesti svalů, ztráty paměti a sexuální dysfunkci. V případě geneticky dané hypercholesterolémie jsou léky zpravidla potřebné a prospěšné, ale jedná se pouze okolo jednoho procenta ze všech případů!


K zamyšlení

  • Proč eskymáci netrpí epidemií kardiovaskulárními onemocněními navzdory jejich stravě s extrémně vysokým příjmem cholesterolu a nasycených mastných kyselin (živočišných tuků)? Cholesterol samotný není příčinou problémů.
  • Proč záliba Francouzů v tučných sýrech a krémových dezertech není doprovázena vyšším výskytem kardiovaskulárních onemocnění oproti zemím, ve kterých jsou ženy pravidelně na dietách? Francouzi jedí především kvalitní přirozené potraviny s dostatkem ovoce a zeleniny, mnohem menší množtví polotovarů, vaří čerstvá jídla z kvalitních surovin namísto pouhého přihřívání polotovarů, nevečeří ve fast food restauracích.

10 potravin, které krotí cholesterol

Losos
Losos je jedním z nejlepších zdrojů omega-3 mastných kyselin, které mají na lidský organismus mnoho pozitivních účinků. Pomáhají zvyšovat imunitu, působí protizánětlivě, snižují hladinu LDL    cholesterolu a krevní  tlak. Zlepšují krevní oběh a funkce mozku. Snižují riziko infarktu a  mozkové    mrtvice.

Borůvky, brusinky, jahody a další bobule
Všechny bobule obsahují látky působící protizánětlivě a velké množství různých antioxidantů. Borůvky zvyšují hladinu HDL cholesterolu a snižují množství triglyceridů v krvi. Zároveň pomáhají chránit LDL cholesterol proti jeho oxidaci a následnému poškozování cév. Látky obsažené v borůvkách zlepšují krevní oběh a vrací krevní tlak do přirozených hodnot.
Brusinky, stejně jako borůvky a jahody, obsahují látky, které působí v lidském organismu protizánětlivě. Jahody jsou nejlepším přírodním zdrojem vitaminu C, obsahují také látky, které naše    tělo chrání proti oxidaci tuků, snižují LDL cholesterol a pomáhají regulovat krevní tlak.
Zařaďte bobule do svého jídelníčku alespoň třikrát týdně hrnek.

Extra panenský oivový olej
Obsahuje polyphenoly, které působí protizánětlivě a  brání oxidaci LDL cholesterolu. Extra panenský olivový olej je lisován za studena, čímž si zachová všechny zdravé látky. Používá se ve studené kuchyni a nesmí se zahřívat. Již při nízkých teplotách se zdraví prospěšné látky ničí. Dopřejte si denně 1 až 2 lžíce extra panenského olivového oleje, nejlépe v zeleninovém salátu.

Hovězí z krav krmených trávou
Pokud jíte maso, pak se snažte vybírat takové, které pochází z menších kovů, kde zvířata žijí v téměř přirozených podmínkách. Jí stravu, kterou by jedla i na svobodě. Maso z takových zvířat obsahuje zdraví prospěšné omega-3 mastné kyseliny a naopak nezdravých omega-6 mastných kyselin    má pomálu. 

Zelenina
Zvyšte příjem zeleniny. Podle Harvardských studií vede vyšší konzumace zeleniny ke snížení rizika srdečního infarktu a mozkové mrtvice až o 30%. Podle výzkumníků je nejlepší volbou zelená listová zelenina, jako je špenát, polníček, dále nesmí ve vašem jídelníčku chybět brokolice, růžičková kapusta, zelí, květák nebo rajčata. Jezte denně kolem 4 hrníčků zeleniny. Čím více, tím lépe. Zeleniny se nedá prakticky přejíst.

Ořechy
Obsahují aminokyselinu arginin, která pomáhá proti vznikuaterosklerózy, tj. kornatění cév. Dále jsou vynikajícím zdrojem phytonutrientů, které, mimo jiné, fungují jako účinné antioxidanty. Konzumujte nesolené a nesmažené kešu, vlašské ořechy, arašídy nebo lněná semínka.

Kvalitní hořká čokoláda
Obsahuje flavanoly, které snižují krevní tlak a mají protizánětlivé účinky. V roce 2011 byla v British Medical Journal publikována studie, podle které pravidelná konzumace kvalitní hořké čokolády může    snížit riziko srdečních onemocnění až o 30%. Vybírejte si čokoládu, která obsahuje 60 a více procent kakaa.

Kurkuma
Je široce využívána v Indické a Čínské tradiční medicíně pro své protizánětlivé účinky. Obsahuje látku curcumin. Ta zabraňuje oxidaci  cholesterolu v krvi a následné tvorbě plaků, které vedou k srdečnímu infarktu a mozkové mrtvici. Kurkuma je také výborným zdrojem vitaminu B6. Jednou z funkcí vitaminu B6 je regulace hladiny homocysteinu v krvi. Zařaďte kurkumu do svého jídelníčku. Přidávejte ji do všech jídel, kde je to možné. Výborná je s různými zeleninovými saláty, vajíčky, případně do masových směsí.Používejte přímo kurkumu. Směsi kari obsahují jen malé množství   kurkumy, respektive curcuminu.   

Zelený čaj
Pití zeleného čaje snižuje množství fibrinogenu v krvi, který má určitý podíl na tvorbě  krevních sraženin a mrtvici. Na základě japonské    studie lze říci, že čím  více člověk pije zeleného čaje, tím nižší je u něj riziko cévních onemocnění. Podobné účinky má i černý a bílý čaj.
Pijte každý den čaj. Ideálně v dopoledních hodinách. Čaj obsahuje kofein a pokud byste ho pili odpoledne či v podvečer, měli byste problémy se spánkem.

Česnek
Česnek umí redukovat množství triglyceridů v krvi, celkově snižovat  cholesterol a čistit cévy od plaku. Česnek také zabraňuje oxidaci krvinek a cév. Je to i zdatný bojovník proti zánětům. Navíc obsahuje    látku ajoene,  která zabraňuje vzniku krevních sraženin. Je důležité, jakým způsobem česnek jíte. Pokud byste ho snědli vcelku, zdravé látky by se vám do těla neuvolnily. Česnek nejdříve pokrájejte    na malé části (čím menší, tím lepší) a  ty pak konzumujte. Nejlepší účinky má čerstvý česnek, který neprošel varem. Proto ho přidávejte až do hotových jídel nebo ke konci vaření.

Pokud přeci jen máte potřebu řešit cholesterol medikamenty, šáhněte raději po tělu přirozeném složení a naordinujte si na měsíc Deparim v dávkování 1-0-1. Mezítím se však snažte najet na každodenní konzumaci vyvážené stravy, aby šlo především o vaši snahu.